Presentyrsel

Nästa fredag är en dag som orsakar nästan lika stor stress och beslutsångest som självaste julafton. Min mammas födelsedag. Inte för att hon alltför ofta ställer till med brakfest inkluderande ovanlig mat, släktingar och dans runt barrträd, men för att Dagen alltid orsakar ovisshet om hurdan present man borde köpa.

Mamma är en mänska med dyr smak, vilket innebär att jag inte kan gå in på t.ex. HM och köpa en vacker sjal. Inte heller de billigaste märkena på det Stora Varuhuset i Helsingfors duger. Om jag skulle ha en obegränsad budget, skulle problemet vara mindre -jag kunde gå in var som helst och köpa en vacker vas eller ett stilfullt smycke. Men olyckligtvis är så icke fallet, vilket gör att jag varje år måste tänja på min fantasi till bristningsgränsen. Olika te-koppar, tavlor och husgeråd har avlöst varandra år efter år.

I år är presenturvalet ännu mer begränsat eftersom att det måste vara ett föremål man kan posta och vara säker på att det överlever den långa färden från Belgien till Finland.

Lyckligtvis fick jag en snilleblixt då jag strövade omkring på Waterloos gator och förbannade mig över en strejkande Ipod och regn, nämligen: vad är inte bättre än en trevlig bok?

image7
Steg in i den lokala bokaffären och hittade denna. Ser mysig ut.

Problem solved!

Kommentarer
Postat av: Cecci

Mami blir säkert glad av presenten! De alltid en lika omöjlig uppgift att hitta på någonting kul till present, ingen skillnad nästan till vem det än är :D
Bedömande av bildn på pärmen ser boken underbar ut!!
puss på dej gumman

2008-04-05 @ 19:04:45
URL: http://vitalillja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0